Diel: standalone
Počet strán: 352 (paperback)
Hodnotenie na GR: 3.75
Anotácia:
Based on the classic fairy tale Beauty and the Beast, Cruel Beauty is a dazzling love story about our deepest desires and their power to change our destiny.
Since birth, Nyx has been betrothed to the evil ruler of her kingdom-all because of a foolish bargain struck by her father. And since birth, she has been in training to kill him.
With no choice but to fulfill her duty, Nyx resents her family for never trying to save her and hates herself for wanting to escape her fate. Still, on her seventeenth birthday, Nyx abandons everything she's ever known to marry the all-powerful, immortal Ignifex. Her plan? Seduce him, destroy his enchanted castle, and break the nine-hundred-year-old curse he put on her people.
But Ignifex is not at all what Nyx expected. The strangely charming lord beguiles her, and his castle-a shifting maze of magical rooms-enthralls her.
As Nyx searches for a way to free her homeland by uncovering Ignifex's secrets, she finds herself unwillingly drawn to him. Even if she could bring herself to love her sworn enemy, how can she refuse her duty to kill him? With time running out, Nyx must decide what is more important: the future of her kingdom, or the man she was never supposed to love.

"Where you go, I shall go; where you die, I shall die, and there will I be buried."

Milujem retellingy klasických príbehov a Kráska a Zviera nie sú žiadnou výnimkou. Kto by predsa nechcel zmeniť chladné Zviera na krásneho a milujúceho princa?
S touto myšlienkou som sa aj ja vrhla do tohto príbehu, čakajúc zápletku a na konci, as always, happy end ako v pôvodnej rozprávke. Čo sa mi však dostalo počas čítania tejto knihy bolo ale niečo diametrálne odlišné, pretože na 350-tich stranách som sa smiala, bála a plakala ako malé dieťa. Milujem, keď stačí jedna kniha, aby som sa zamilovala. Konečne žiadna zbytočná séria, kde sa človek musí modliť, aby tá druhá časť bola aspoň zpolovice tak dobrá ako jednotka.

Milovať trýzniteľa ► Bully

25. ledna 2017 v 16:32 | Perla Torkan

Penelope Douglas

"Keď láska bolí."

Názov: Bully (Nádych)
Séria: Fall Away
Diel: prvý
Počet strán: 328 (pevná väzba)
Hodnotenie na GR: 4.16
Anotácia:
Tate a Jared majú k sebe blízko už od detstva, ale ich kamarátsky vzťah sa jedného leta zmení na peklo. Jared začne byť na Tate hrubý, v škole ju ohovára a šíri o nej samé klamstvá. Akoby sa jej za niečo mstil... Tate neskôr využije príležitosť a odchádza na rok do Paríža na študijný pobyt. Do USA sa vracia už ako mladá a krásna zrelá žena. V meste snov totiž zakúsila, čo je to osobná sloboda. Už nechce žiť minulosťou, nechce sa pred všetkými skrývať ako kedysi a mieni sa Jaredovi postaviť zoči-voči. Ale aj Jared sa zmenil...žeby mu bolo smutno za Tate? A vôbec, oplatí sa ešte zabojovať za toho druhého?

"If you beat metal long enough, it turns to steel."

Šikana je v dnešnej dobe, nanešťastie, všade prítomná, či už sa jedná o základnú školu, strednú, ba dokonca niekedy aj o vysokú. Ľudia, ktorí sú šikanovaní, sú kvôli svojej minulosti často introvertní a málokomu sa podarí nájsť stratené sebavedomie, o ktoré ho pripravili.
Toto ale nie je prípad tohto príbehu, v ktorom sa autorka rozhodla vykresliť hlavnú postavu ako silnú, ktorá bola schopná povedať dosť! Odporovať svojim trýzniteľom nie je jednoduché a vzoprieť sa vlastnému strachu už vôbec nie. A najmä, ak osobou, ktorá vás ničí, je niekto, koho ste milovali.

Voľba srdca ► Ensnared

16. ledna 2017 v 23:16 | Perla Torkan

A.G. Howard

"There is no escaping Wonderland."

Názov: Ensnared (Zrcadlení)
Séria: Splintered (Šepotání)
Diel: tretí
Počet strán: 432 (pevná väzba)
Hodnotenie na GR: 4.25
Anotácia:
Alyssa přežila maturitní ples i bitvu, která se kolem něj rozpoutala, akceptovala své šílenství a získala nadhled. Je teď rozhodnutá bojovat za oba dva své světy i lidi v nich. Za svět lidí i za Říši divů. Chce zachránit všechny, které miluje. I když to znamená, že musí vyzvat Červenou královnu na závěrečný souboj vůle a intrik… a i když jediná cesta do Říše divů vede skrz zrcadlo - přes paralelní dimenzi plnou zmutovaných a nebezpečných podsvětníků.
V třetím díle ságy Šepotání se Alyssa a její otec vydávají do srdce magické země a chaosu, aby hledali Alyssinu matku a napravili vše, co se stihlo pokazit. Společně se Zachem a Morfeem musí zachránit Říši divů a odvrátit rozklad i zkázu, jež se zrcadlí v každém zrcadle na světě. Ale pokud uspějí a přežijí, opravdu je čeká šťastný konec?

"Everything-our lives, our loves, our futures-hinges on one word alone: IF."

Pohľad na Krajinu zázrakov nám A.G. Howard poskytla už v predchádzajúcich dvoch dieloch, no až v tomto, finálnom, sme si ho naozaj mohli užiť plnými dúškami. Podsvetníci, Kdekolijinde a samotná Krajina zázrakov sa mi zaryli tak pod kožu, že bude ťažké sa s týmito postavami jednoducho rozlúčiť. Postavy, ktoré autorka vytvorila mi síce neboli blízke, priznávam, ale stačil mi jeden podsvetník na to, aby som si tieto knihy naozaj zamilovala. Morpheus, ako inak. Čím to je, že vždycky, keď je postava tak zaujímavá ako ona, skončí nakoniec stále ovinutá najväčším tajomstvom? Ja osobne by som sa vôbec nenahnevala jednej knihe, kde by bol len on a on a on. Keďže to takto však byť nemôže, zhrňme si celú túto časť.

Aj myseľ sa môže zahrávať► Figment

9. ledna 2017 v 18:32 | Perla Torkan

Cameron Jace

"Who in the world am I?"

Názov: Insanity: Figment (zatiaľ nie je v čj ani sj)
Séria: Insanity
Počet strán: 262 (brožňová väzba)
Hodnotenie na GR: 4.18
Anotácia:
After her encounter with the Cheshire Cat, Alice Wonder can hardly tell reality from imagination. But when kids have their head chopped off and stuffed in watermelons all over the city, it's clear that another Wonderland Monster has arrived, possibly scarier than the Cheshire. Alice, along with Professor Pillar, have to solve the killer's puzzles before a horrible event threatens the death of millions. Then Jack Diamonds appears again. This time, Alice must know who he really is.

"It's scary how the change of a word or two can twist any truth into a lie."
Zatiaľ čo pôvodná Alenka v Krajine zázrakov stretla niekoľko zvláštnych bytostí, táto Alice, s ktorou sa stretávame v sérii Insanity, spoznáva diel čo diel nové, ešte divnejšie a zvrátenejšie bytosti. Nikto sa s ňou nemazná a sama je vystavená problémom Krajiny zázrakov v reálnom svete. Predsa len, ako sa vraví, keď sa dva svety stretnú, nikdy to nekončí najlepšie. Avšak aby sme sa dozvedeli, ako tieto "Wonderland Wars" dopadnú, musíme sa dostať k ďalším častiam, so živou Alice. Môže sa jej ale niečo také podariť? Môže si dievča v tomto pomätenom svete zachovať svoju hlavu?

Nielen ľudia robia chyby► Sukuba 2

9. ledna 2017 v 9:59 | Perla Torkan

Richelle Mead

"Múže vypadat, jak sej i zlíbí. Dostane každého muže, který se ji líbí. A přesto není šťastná..."

Názov: Succubus on Top ( Sukuba: Na vrcholu)
Séria: Georgina Kincaid
Diel: druhý
Počet strán: 288 (paperback)
Hodnotenie na GR: 4.08
Anotácia:
Že láska bolí, to ví Georgina Kincaidová lépe než kdokoli jiný. Miluje talentovaného spisovatele Setha, ale kdyby ho třeba jen políbila, vysaje tím z něj život. Není divu, že se tím trápí - tím spíš, že Seth její city opětuje. Ona je však sukubou, a jako taková čerpá sílu z mužů, kteří podlehli jejímu kouzlu.
Samozřejmě, schopnost libovolně měnit vzhled i nesmrtelnost jí mohou běžní smrtelníci jen závidět, navíc nedávno složila slib, že bude svou práci sukuby vykonávat co nejsvědomitěji, ale jí zkrátka přijde nespravedlivé, že právě ona - nadpřirozená svůdkyně - nemůže navázat milostný vztah s člověkem, který ji má rád přesně takovou, jaká je.
A jako by toho ještě nebylo dost, musí Georgina začít řešit i jiné trable než zapovězený milostný život. Nad Seattlem se totiž opět stahují mračna a děje se cosi podivného, co zasahuje nejen nesmrtelné bytosti, ale i obyčejné lidi: Georginin kolega a kamarád se zčistajasna chová nějak divně, a ona se nemůže zbavit dojmu, že za tím stojí mnohem víc než jen přemíra vypitého kafe…

"For every bad thing in life, there are more good things to tip the balance."

Prvý diel Sukuby sa čítal rýchle a mám pocit že druhý ešte rýchlejšie. Georgina je možno sukubou už niekoľko tisícročí, avšak stále sa učí novým veciam tak ako sa ich my čitatelia dozvedáme. Bola som veľmi zvedavá, ako sa autorka popasuje s pokračovaním a či bude rovnako dobré ako jednotka, no príjemne ma prekvapila. Pridaním nových postáv (z minulosti) sa to len začalo a preto som už teraz zvedavá, kam nás zavedú ďalšie diely série.

Vojna v Ríši Divov ► Unhinged

8. ledna 2017 v 16:04 | Perla Torkan

A.G. Howard

"Wonderland was just the beginning."

Názov: Unhinged (Divotání)
Séria: Splintered (Šepotání)
Diel: druhý
Počet strán: 432 (pevná väzba)
Hodnotenie na GR: 4.27
Anotácia:
Alyssa Gardnerová propadla králičí dírou a postavila se pentlochňapovi. Zachránila život Zachovi, klukovi, kterého miluje, a unikla intrikám zvráceně svůdného Morfea i pomstychtivé Červené královny. Teď musí odmaturovat, přežít maturitní ples a pak může nastoupit na vysněnou prestižní uměleckou školu v Londýně.
Všechno by to bylo snazší, kdyby její matka, již právě propustili z ústavu pro duševně choré, nebyla tak přehnaně podezíravá a starostlivá. A mnohem snazší, kdyby se Morfeus jednoho dne neobjevil v její škole, aby ji nalákal na další nebezpečné dobrodružství v ponuré Říši divů - kam sama (tak trochu) patří. Alyssa se musí vyrovnat s jeho znepokojující přítomností ve skutečném světě a zároveň se pokouší Zachovi prozradit pravdu o minulosti, kterou zapomněl. Záblesky z Říše divů se postupně dostávají do jejích obrazů a vlastního života, Červená není daleko!
Pokud Alyssa zůstane ve světě lidí, vystaví nebezpečí Zacha, své rodiče a všechny, které miluje. Ale když znovu projde králičí dírou, bude muset čelit smrtící bitvě, která by ji mohla stát mnohem víc než jen vlastní hlavu.

"Nothing can break the chains you have on my heart. For you are Wonderland."

Alica v krajine zázrakov inšpirovala mnohých autorov a inakšie to nebolo ani v prípade A.G.Howard, ktorá sa rozhodla použiť krajinu zázrakov ako základ Splintered série. Vytvorila tak ďalšie spracovanie, no omnoho zvláštnejšie, temnejšie a v neposlednom rade, neprebádané. Zatiaľ čo v jednotke šlo o viac-menej o hru, v tejto časti sa pravidlá úplne zmenili. Žiadne už nie sú!
Keď sa raz čitateľ ponorí do deja, spozná Alyssu, neprehliadne Jeba (Zacha), zaryje sa mu pod kožu Morpheus, naskytne sa mu v skutku jedinečný zážitok.

Naprieč púšťou ► Reawakened

7. ledna 2017 v 1:01 | Perla Torkan

Colleen Houck

"Eternity is a long time to exist without something to remember."

Názov: Reawakened
Séria: Reawakened
Diel: prvý
Počet strán: 400 (paperback)
Hodnotenie na GR: 3.86
Anotácia:
When seventeen-year-old Lilliana Young enters the Metropolitan Museum of Art one morning during spring break, the last thing she expects to find is a live Egyptian prince with godlike powers, who has been reawakened after a thousand years of mummification.
And she really can't imagine being chosen to aid him in an epic quest that will lead them across the globe.
But fate has taken hold of Lily, and she, along with her sun prince, Amon, must travel to the Valley of the Kings, raise his brothers, and stop an evil, shape-shifting god named Seth from taking over the world.

Milujem mytológiu. Čítanie kníh, ktoré zahŕňajú kúsky z minulosti dávnych civilizácii, ešte k tomu Egypta, je pre mňa potešením, ktorého sa asi nikdy nenabažím. Keď som bola mladšia, zbožňovala som príbehy o bohoch a bohyniach, ktoré majú rôzne schopnosti a spoločne chránia obyvateľov Zeme. Konečne môžem povedať, že som sa dočkala a prečítala si knihu, kde nebola len romantika, no zároveň aj napätie a nechýbala akcia. Na to, že je to prvá kniha trilógie, je vcelku sľubným lákadlom do sveta egyptských bohov, princov, ba čo viac... bytostí, o ktorých sa veľa nepíše.
Colleen môžete mnohí poznať ako autorku série: The Tiger Saga, a síce som tie knihy ešte nečítala, keď skončím túto sériu, rozhodne to mám v pláne.

Aj peklo môže byť dobré ► Sukuba 1

16. prosince 2016 v 22:31 | Perla Torkan

Richelle Mead

"Múže vypadat, jak se ji zlíbí. Dostane každého muže, který se ji líbí. A přesto není šťastná..."

Názov: Succubus Blues ( Sukuba: Trápení)
Séria: Georgina Kincaid
Diel: prvý
Počet strán: 320 (paperback)
Hodnotenie na GR: 3.95
Anotácia:
Sukuba je nadpřirozená bytost, která smí po libosti měnit podobu a jediným jejím úkolem je svádět. Zní to tak lákavě! Dívka může být, kým chce, její šatník je nevyčerpatelný a smrtelní muži by udělali cokoli pro její pouhý dotek. No, vlastně za to platí svou duší, ale proč zacházet do přílišných podrobností? Avšak život Georginy Kincaidové, sukuby ze Seattlu, není ani zdaleka tak exotický. Pracuje v knihkupectví a její šéf je poměrně nesnesitelný uťáplý chlap. Nesmrtelní přátelé si z ní nepřestávají dělat legraci kvůli jedné její dávné proměně. A nejhorší ze všeho je to, že si nemůže vyjít na rande, aniž by z dotyčného muže nevysála život. Ona by přitom dala všechno na světě za to, kdyby se směla dotknout slavného a neodolatelně krásného spisovatele Setha Mortensena! Snění o Sethovi však bude muset počkat, protože ve světě nadpřirozených bytostí se začíná dít cosi podivného… a velmi nebezpečného. Georgina se proti vlastní vůli stává aktérkou souboje mezi dobrem a zlem...

"We all have moments of weakness. It's how we recover from them that really counts."

Richelle Mead je známa vďaka upírskej akadémii, avšak ja som sa rozhodla dať najprv šancu Sukube, pretože s takýmito bytosťami som veľa kníh nečítala. Ak mám byť úprimná, tak toto bola pravdepodobne prvá kniha. Netušila som, čo by som mala od tohto príbehu čakať, nakoľko názory sa dosť rozchádzali, a preto som jednoducho otvorila knihu a ponorila sa do sveta, ktorý Richelle vytvorila.

Život jedno klišé ► Slammed

16. prosince 2016 v 12:59 | Perla Torkan

Colleen Hoover

"Tragedy and romance entwine in a fated love story."

Názov: Slammed (Život jedna báseň)
Séria: Slammed
Diel: prvý
Počet strán: 354 (v sj 288)
Hodnotenie na GR: 4.29
Anotácia:
Laykenini rodičia sa nevedeli dohodnúť: matka ju chcela pomenovať Layla podľa piesne Erica Claptona, otec navrhoval meno Kennedy podľa Kennedyovcov - hociktorého z nich. Kompromisom vzniklo meno Layken. Dnes už má dievča osemnásť, končí strednú školu a ocitne sa v novej životnej situácii: otec umrel a matka aj mladší brat potrebujú jej pomoc. Navonok pôsobí pokojne a vyrovnane, no v skutočnosti trpí a stráca nádej v budúcnosť.
Celá rodina sa z finančných dôvodov presťahuje na druhý koniec krajiny, do Michiganu. Tu sa Layken zoznámi s príťažlivým dvadsaťjedenročným susedom Willom s veľkou vášňou pre slam poetry, slamovanie. Aj on sa stará o mladšieho súrodenca. Veľmi skoro sa medzi nimi vytvorí mocné puto a Laykenin život odrazu dostáva novú iskru.
Po nádhernom prvom rande mladý pár čaká ohromujúce zistenie. Musia sa vyrovnať nielen so silami, ktoré ich k sebe priťahujú, ale najmä s tými, ktoré ich chcú od seba odtrhnúť.
Ďalší úder nedá na seba dlho čakať, ale tentoraz sa Layken nemieni vzdať tak ľahko. A keď chýbajú obyčajné slová, svoje city možno najlepšie vyjadriť veršami...

"Question everything. Your love, your religion, your passion. If you don't have questions, you'll never find answers."

To, že Colleen píše o veciach, ktoré nie sú práve najoriginálnejšie, nie je nič nové. Avšak to, čo z obyčajného klišé dokáže vykúzliť je priam dokonalosť a preto, aj keď som otvorila knihu a hneď v tretej kapitole videla, ako je všetko dokonalé, bolo mi jasné, že to tak nadlho nebude a Colleen príde s niečím, čo všetko pokazí. A ako to teda bolo? Jasné, že všetko, čo sa pokaziť mohlo, sa aj pokazilo.

Vybrať si, za čo bojuješ ► Crown of Midnight

22. listopadu 2016 v 18:29 | Perla Torkan

Sarah J. Maas

"Crowned by Evil. Bound by Duty. Divided by Love."

Názov: Crown of Midnight (Koruna z Temnoty)
Séria: Throne of Glass (Trón zo skla)
Diel: druhý
Počet strán: 418 (paperback)
Hodnotenie na GR: 4.51
Anotácia:
Osemnásťročná Celaena Sardothien je odvážna, statočná i krásna - dokonalá kombinácia pre najnebezpečnejšiu nájomnú vrahyňu a mladú dámu, ktorá dokáže zlomiť srdce nejedného muža. No aj keď porazila súperov v nezmyselnom kráľovom turnaji a stala sa jeho osobnou popravčou čatou, nezískala ani náznak slobody. Otročenie v soľných baniach bolo v porovnaní so službou kráľovi prechádzka ružovou záhradou. Kráľ, ktorý zo skleneného trónu vládne pevným žezlom, je totiž najzlovestnejším a neporaziteľným nepriateľom celého kráľovstva. Kráľovstvom otriasajú správy o vzburách otrokov a v uliciach Riftholdu sa šepká o povstaní.
Celaena dostane za úlohu vznikajúcu revolúciu krvavo potlačiť. Ale ako môže bojovať proti vzbúrencom, keď s nimi súhlasí? Pridá sa k povstalcom za cenu životov svojich najbližších? Neľútostná nájomná vrahyňa sa nezastaví pred ničím - ale kráľ Adarlanu tiež nie...

"I worry because I care. Gods help me, I know I shouldn't, but I do. So I will always tell you to be careful, because I will always care what happens."

Séria Trón zo Skla pokračuje a ja tiež, pretože po dlhej dobe som našla knihu, ktorá ma zaujala natoľko, že som ju zhltla za dva dni, keďže povinnosti nepočkajú. Jediné, čo je veľkou prekážkou každej skvelej knihy je jej koniec, pretože ja chcem vždy viac. A Sarah dokáže urobiť z konca knihy... boj so sebou samým, aby som neutekala do kníhkupectva a nekúpila si hneď pokračovanie.