Názov: Slammed (Život jedna báseň)
Séria: Slammed
Diel: prvý
Počet strán: 354 (v sj 288)
Hodnotenie na GR: 4.29
Anotácia:
Laykenini rodičia sa nevedeli dohodnúť: matka ju chcela pomenovať Layla podľa piesne Erica Claptona, otec navrhoval meno Kennedy podľa Kennedyovcov - hociktorého z nich. Kompromisom vzniklo meno Layken. Dnes už má dievča osemnásť, končí strednú školu a ocitne sa v novej životnej situácii: otec umrel a matka aj mladší brat potrebujú jej pomoc. Navonok pôsobí pokojne a vyrovnane, no v skutočnosti trpí a stráca nádej v budúcnosť.
Celá rodina sa z finančných dôvodov presťahuje na druhý koniec krajiny, do Michiganu. Tu sa Layken zoznámi s príťažlivým dvadsaťjedenročným susedom Willom s veľkou vášňou pre slam poetry, slamovanie. Aj on sa stará o mladšieho súrodenca. Veľmi skoro sa medzi nimi vytvorí mocné puto a Laykenin život odrazu dostáva novú iskru.
Po nádhernom prvom rande mladý pár čaká ohromujúce zistenie. Musia sa vyrovnať nielen so silami, ktoré ich k sebe priťahujú, ale najmä s tými, ktoré ich chcú od seba odtrhnúť.
Ďalší úder nedá na seba dlho čakať, ale tentoraz sa Layken nemieni vzdať tak ľahko. A keď chýbajú obyčajné slová, svoje city možno najlepšie vyjadriť veršami...

"Question everything. Your love, your religion, your passion. If you don't have questions, you'll never find answers."

To, že Colleen píše o veciach, ktoré nie sú práve najoriginálnejšie, nie je nič nové. Avšak to, čo z obyčajného klišé dokáže vykúzliť je priam dokonalosť a preto, aj keď som otvorila knihu a hneď v tretej kapitole videla, ako je všetko dokonalé, bolo mi jasné, že to tak nadlho nebude a Colleen príde s niečím, čo všetko pokazí. A ako to teda bolo? Jasné, že všetko, čo sa pokaziť mohlo, sa aj pokazilo.

Vybrať si, za čo bojuješ ► Crown of Midnight

22. listopadu 2016 v 18:29 | Perla Torkan

Sarah J. Maas

"Crowned by Evil. Bound by Duty. Divided by Love."

Názov: Crown of Midnight (Koruna z Temnoty)
Séria: Throne of Glass (Trón zo skla)
Diel: druhý
Počet strán: 418 (paperback)
Hodnotenie na GR: 4.51
Anotácia:
Osemnásťročná Celaena Sardothien je odvážna, statočná i krásna - dokonalá kombinácia pre najnebezpečnejšiu nájomnú vrahyňu a mladú dámu, ktorá dokáže zlomiť srdce nejedného muža. No aj keď porazila súperov v nezmyselnom kráľovom turnaji a stala sa jeho osobnou popravčou čatou, nezískala ani náznak slobody. Otročenie v soľných baniach bolo v porovnaní so službou kráľovi prechádzka ružovou záhradou. Kráľ, ktorý zo skleneného trónu vládne pevným žezlom, je totiž najzlovestnejším a neporaziteľným nepriateľom celého kráľovstva. Kráľovstvom otriasajú správy o vzburách otrokov a v uliciach Riftholdu sa šepká o povstaní.
Celaena dostane za úlohu vznikajúcu revolúciu krvavo potlačiť. Ale ako môže bojovať proti vzbúrencom, keď s nimi súhlasí? Pridá sa k povstalcom za cenu životov svojich najbližších? Neľútostná nájomná vrahyňa sa nezastaví pred ničím - ale kráľ Adarlanu tiež nie...

"I worry because I care. Gods help me, I know I shouldn't, but I do. So I will always tell you to be careful, because I will always care what happens."

Séria Trón zo Skla pokračuje a ja tiež, pretože po dlhej dobe som našla knihu, ktorá ma zaujala natoľko, že som ju zhltla za dva dni, keďže povinnosti nepočkajú. Jediné, čo je veľkou prekážkou každej skvelej knihy je jej koniec, pretože ja chcem vždy viac. A Sarah dokáže urobiť z konca knihy... boj so sebou samým, aby som neutekala do kníhkupectva a nekúpila si hneď pokračovanie.

Keď nie je kam ujsť ► Too Late

22. září 2016 v 20:58 | Perla Torkan

Colleen Hoover

"and that's where love finds you... in the tragedies."

Názov: Too Late (v sj/čj nie je)
Počet strán: 57 kapitol (ebook- wattpad príbeh)
Hodnotenie na GR: 4.1
Anotácia:
Sloan will go through hell and back for her little brother. And she does, every single night.
Forced to remain in a relationship with the dangerous and corrupt Asa Jackson, Sloan will do whatever it takes to make sure her brother has what he needs.
Nothing will get in her way.
Nothing except Carter.
Sloan is the only good thing to ever happen to Asa. He knows this and he never plans on letting her go; even if she doesn't approve of his lifestyle. But despite Sloan's disapproval, Asa knows what it takes to get what he wants. He knows what he needs to do to remain on top.
Nothing will get in his way.
Nothing except Carter.

He hugs me. That's all he does. He hugs me tightly without a word, yet I can feel everything he's saying."

Áno, je to oficiálne, prepadla som Colleen a jej príbehom, takže odo mňa môžete čakať recenzie aj na ďalšie jej príbehy. Keď sa mi dostanú do rúk, samozrejme.
Colleen je ten typ autorky, ktorý píše o témach svetu známym, no zároveň sú aj tabuizované, nakoľko ľudia, ktorých sa to týka, málokedy niečo povedia. Páči s mi, ako do každej knihy vloží seba a urobí z nej niečo oveľa viac než len love story. Pri nej si postavy prejdú peklom na ceste za šťastím, ktoré ich vždy ale čakať nemusí. Možno aj preto som si ju zamilovala, pretože jej príbehy sa ma dotkli. Niektoré viac ako iné.

Just keep swimming ► It Ends With Us

20. září 2016 v 0:08 | Perla Torkan

Colleen Hoover

"Sometimes the one who loves you is the one who hurts you the most."

Názov: It Ends With Us (v sj/čj nie je)
Počet strán: 384
Hodnotenie na GR: 4.62
Anotácia:
Lily hasn't always had it easy, but that's never stopped her from working hard for the life she wants. She's come a long way from the small town in Maine where she grew up - she graduated from college, moved to Boston, and started her own business. So when she feels a spark with a gorgeous neurosurgeon named Ryle Kincaid, everything in Lily's life suddenly seems almost too good to be true.
Ryle is assertive, stubborn, and maybe even a little arrogant. He's also sensitive, brilliant, and has a total soft spot for Lily, but Ryle's complete aversion to relationships is disturbing.
As questions about her new relationship overwhelm her, so do thoughts of Atlas Corrigan - her first love and a link to the past she left behind. He was her kindred spirit, her protector. When Atlas suddenly reappears, everything Lily has built with Ryle is threatened.

"Fifteen seconds. That's all it takes to completely change everything about a person. Fifteen"

Ďalšia kniha od Colleen je na svete, čo znamená, že je viac ako isté, že si ju nenechám ujsť! A ani som si nenechala, ako ste si mohli všimnúť. Hneď po vydaní som si ju objednala na bookdepository a asi o dva týždne bola doma. Čo ale bolo zlé bol fakt, že ja som bola 450 km od domova na internáte, takže som sa ku knihe dostala až minulý týždeň a rozhodla sa šetriť si ju na cestu vlakom naspäť do Bratislavy. To sa mi aj podarilo, lenže to, čo ma v tej knihe čakalo... rozhodne nebolo na cestu vlakom, pretože emócie... dammit, toľké emócie! Ako to len tá Collen robí, že ma vždy dokáže prekvapiť niečím novým???

Pod maskou zabijaka ► Throne of Glass

17. září 2016 v 20:59 | Perla Torkan

Sarah J.Maas

"A heart of ice. A will of steel."

Názov: Throne of Glass (Trón zo skla)
Séria: Throne of Glass (Trón zo skla)
Diel: prvý
Počet strán: 404 (paperback)
Hodnotenie na GR: 4.24
Anotácia:
V krajine bez akejkoľvek mágie, kde vládne krutý kráľ, je na kráľovský dvor povolaná najnebezpečnejšia nájomná vrahyňa. Prichádza, aby získala späť svoju slobodu, nie aby zabila kráľa. Ak v turnaji porazí dvadsaťtri nájomných vrahov, zlodejov a žoldnierov, prepustia ju z väzenia a po štvorročnej službe ako kráľova šampiónka získa späť svoju slobodu.
Jej meno je Celaena Sardothien. Korunný princ si Celaenu na túto úlohu najal a je jej jediným spojencom. Kapitán kráľovskej gardy je zas jej pravým ochrancom. V komnatách a chodbách Zámku zo skla sa však schováva niečo oveľa nebezpečnejšie... A keď začne Celaeniných protivníkov niekto po jednom likvidovať, jej zápas o slobodu sa mení na boj o holé prežitie. Tajomný nepriateľ sa totiž neuspokojí, kým nebude ležať celý svet v troskách.

"Libraries were full of ideas-perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

Nemám veľmi rada knihy, ktoré majú nejakých 7-8 dielov, pretože ma to zvyčajne unudí pri štvrtej časti, a preto som čítanie tejto série tak dlho odkladala. Bála som sa, že to bude beh na dlhé trate a že sa mi to zapáči tak veľmi, že nebudem schopná dočkať sa ďalšieho pokračovania. Nakoniec som, vďaka všetkým recenziám na nete, ale otvorila túto knihu a, div sa svete, zažrala som sa do nej tak, že som ju nebola schopná odložiť, kým som ju neprečítala do konca! Ako dobre, že teraz vyšla päťka, inak by som asi trpela. Takto už viem, čo budem chcieť najbližšie od našich, ak si ich dovtedy nekúpim sama.

Na potulkách nocou ► Insomnia

29. srpna 2016 v 20:47 | Perla Torkan

Vladimíra Šebová

"Čo ak by ste nikdy nemuseli spať?"

Názov: Insomnia
Séria: Insomnia
Diel: prvý
Počet strán: 321
Hodnotenie na GR: 4.30
Anotácia:
Snažím sa žiť normálny život, verte mi. Cez deň mi to ide. Rozdávam úsmevy, podpisy a zmluvy na nové knihy. Keď ale večer všetci odídu do sveta, v ktorom pre mňa nie je miesto, musím si nájsť nejakú zábavu... 25 rokov bez spánku... Viete si to predstaviť? Čo by ste robili so všetkým tým časom vy?
Sara Nickson je mladá spisovateľka žijúca v Londýne, ktorá trpí totálnou insomniou - nikdy nespí. Zatiaľ čo je jej kariéra rozbehnutá, v osobnom živote sa jej nedarí. Všetko sa zmení, keď sa jej pokúsi niekto ublížiť a ona je nútená vyhľadať cudzinca, ktorého už mesiace sleduje. Ten jej povie pravdu, ktorá zmení jej život navždy.

"Intuícia je špina. Neviem, kde sa rodí, odkiaľ prichádza, ale vždy má pravdu."

Po dlhej dobe nejaká slovenská autorka, ktorá nenapísala nič, čo nejaká pred ňou o Andrejovi alebo Miške, ktorí sa ľúbili až spolu nakoniec žili hapilly ever after... nie, toto je proste niečo iné, čo vám nedá spať! Samozrejme, neviem kedy by som sa k tejto knihe dostala nebyť mojej skvelej susedy, ktorá mi povedala o blížiacej sa autogramiáde a ja som sa chcela hneď dostať do obrazu! Tak teda... poďme sa do toho pustiť.

Pravá krajina zázrakov ► Splintered

20. srpna 2016 v 20:46 | Perla Torkan

A. G. Howard

"Welcome to the real Wonderland..."

Názov: Splintered (Šepotání)
Séria: Splintered (Šepotání)
Diel: prvý
Počet strán: 371 (pevná väzba)
Hodnotenie na GR: 3.97
Anotácia:
Alyssa slyší šepotání květin a hmyzu, je to dar, který připravil o rozum už její matku. Pocházejí totiž z rodiny Alice Liddelové, lépe známé coby Alenky z Říše divů, skutečné inspirace Lewise Carrolla, podle níž stvořil svůj proslulý fantaskní svět.
Když se matčin stav zhorší, nemůže Alyssa už svoje dědictví dál popírat a zjistí, že na těch fascinujících pohádkách, které zná z dětství, je pravdy víc, než by se mohlo zdát. Vydá se na útěk, který zavinila už kdysi dávno právě Alice. Trhlinou v zrcadle se dostane do Říše divů, jež je mnohem ponuřejší, než jak ji zná z knížek, a stáhne s sebou i svého nejlepšího kamaráda a tajnou lásku Zacha. Na druhé straně už na ně čeká podezřelý, ale svůdný Morpheus a provází je při jejich hledání. Ale dá se mu opravdu věřit?

"Sometimes a flame must level a forest to ash before new growth can begin."

Áno, Alica a krajina zázrakov sa mi už dávno zaryli pod kožu a preto každé jedno spracovanie sa mi vždy nejakým "zázrakom" dostane do rúk. Táto séria sa ku mne dostala cez kamarátku, ktorá, ako náhle si ju prečítala, nedokázala hovoriť o ničom inom. Veď ako by sa aj dalo? Postavy, zápletky a intrigy sú tam na každom kroku a kým sa čitateľ dostane aspoň na začiatok odpovedí, stane sa niečo, čo ho znova úplne zmätie. Presne tak som asi skončila ja po dočítaní prvej časti z tejto skvelej trilógie.

V svorke je sila ► Nightshade

15. srpna 2016 v 23:16 | Perla Torkan

Andrea Cremer

"She can control her pack,

But not her heart."

Názov: Nightshade (Nočný tieň)
Séria: Nightshade (Nočný tieň)
Diel: prvý
Počet strán: 452 (pevná väzba)
Hodnotenie na GR: 4.04
Anotácia:
Keď sedemnásťročná stredoškoláčka Calla nájde v horách ťažko zraneného chlapca, ešte netuší, ako dramaticky sa zmení jej doterajší život, odohrávajúci sa vo dvoch podobách - zvieracej a ľudskej. Mladého dobrodruha Shaya zachráni pred istou smrťou a poruší tak zákony vlastného spoločenstva. Shay je nielen výzvou pre jej srdce zadané nádejnému budúcemu vodcovi spriatelenej svorky vlkolakov, ale aj veľkou záhadou. Ako jediný človek sa z neznámych dôvodov teší privilegovanému postaveniu a ochrane oboch svoriek, čo sa majú v krátkom čase spojiť sobášom Cally a Rena. Iba najbližšia priateľka Bryn a brat Ansel aj vďaka vzájomne sa rozvíjajúcemu ľúbostnému vzťahu šípia, čo sa odohráva v Callinom vnútri a prečo sa jej postoj k prísnym zásadám Ochrancov a Strážcov začína meniť. Callina napínavá výprava do zakázanej jaskyne, kde sa skrýva jeden z kľúčov poznania jej vlastnej minulosti, a krvavý rituál ako súčasť nadchádzajúceho sobášneho obradu prinášajú rozuzlenie, čo odstráni všetky pochybnosti. Calla si musí vybrať...

"I don't believe in forbidden knowledge."

Túto knihu som čítala už dávno, ale navždy mi utkvie v pamäti a myslím, že ju môžem zaradiť dokonca aj medzi moje najobľúbenejšie. Nie som síce veľký fanúšik vlkov a podobne, ale toto spracovanie mi naozaj zaimponovalo a donútilo ma pretáčať jednu stranu za druhou až pokým som nedošla na koniec. No tam sa nič neskočilo...

Nikto nie je normálny ► Insanity

15. srpna 2016 v 20:30 | Perla Torkan

Cameron Jace

"Who in the world am I?"

Názov: Insanity (zatiaľ nie je v čj ani sj)
Séria: Insanity
Počet strán: 254 (brožňová väzba)
Hodnotenie na GR: 3.86
Anotácia:
After accidentally killing everyone in her class, Alice Wonder is now a patient in the Radcliffe Lunatic Asylum. No one doubts her insanity. Only a hookah-smoking professor believes otherwise; that he can prove her sanity by decoding Lewis Carroll's paintings, photographs, and find Wonderland's real whereabouts. Professor Caterpillar persuades the asylum that Alice can save lives and catch the wonderland monsters now reincarnated in modern day criminals. In order to do so, Alice leads a double life: an Oxford university student by day, a mad girl in an asylum by night. The line between sanity and insanity thins when she meets Jack Diamond, an arrogant college student who believes that nonsense is an actual science.

"Living among the sane is insane."

Vždycky som milovala rozprávky a keď som na štátnice čítala Alice in Wonderland od Lewisa Carolla, zamilovala som si tento svet ešte viac. K tejto knihe som sa dostala cez Lily, ktorá ma, as always, vie navnadiť na zaujímavé knihy. Prečítala som si viacero recenzií, niektoré boli kladné, iné záporné. Kde ale zistím či to naozaj stojí za to? Jasné, že som si tú knihu musela hneď zaobstarať z amazonu!